W czwartek, 28 sierpnia 2025, oficjalnie zainaugurowano działalność Ławica Shopping Park – nowego parku handlowego położonego przy ul. Bukowskiej 273/277, tuż obok Portu Lotniczego Poznań-Ławica. Na otwarciu pojawiły się tłumy mieszkańców, chcących jako pierwsi zobaczyć nową inwestycję i dokonać zakupów.
Na powierzchni ponad 2 ha, Ławica Shopping Park tworzy kompleks 3 budynków handlowo-usługowych, który mieści sklepy popularnych sieci handlowych, takich jak Lidl, Media Expert, Pepco, Action, Maxi Zoo czy Gorąco Polecam.
W Poznaniu zadebiutowała także uznana w Europie niemiecka marka dm drogerie – to jej pierwszy sklep w stolicy Wielkopolski. Do dyspozycji klientów są również salon optyczny PHU Dobre Oko, apteka Maxi Farm, kwiaciarnia Gintrowicz Flowers oraz showroom Sofa & Friends.
Klienci mogą skorzystać z przygotowanego parkingu na 212 miejsc parkingowych, w tym dla osób niepełnosprawnych oraz z ładowarek dla samochodów eklektycznych. W parku docelowo będzie 16 najemców z czego pięciu z nich będą reprezentowały koncept restauracyjno-gastronomiczny.
Nowe miejsce na zakupy
Nowa przestrzeń zakupowa powstała w sąsiedztwie salonu samochodowego Lexus-Toyota. Inwestor zadbał nie tylko o przestronne chodniki, parking i układ dróg wewnętrznych, ale także o zieleń – do końca 2026 roku w ramach nasadzeń kompensacyjnych pojawi się aż 901 drzew, z czego 454 na terenie kompleksu Ławica Shopping Park
Ławica Shopping Park
– Ławica Shopping Park odpowiada na potrzeby lokalnej społeczności, zapewniając wygodne i nowoczesne miejsce zakupów. Wierzymy, że stanie się ono także przestrzenią do spędzania czasu dla mieszkańców Ławicy i okolic. Pomimo wielu wyzwań udało się doprowadzić inwestycję do szczęśliwego finału i uroczystego otwarcia czego świadkami jesteśmy dzisiaj. Jestem przekonany, że będzie to dobre miejsce zarówno dla klientów, jak i dla najemców – mówi przedstawiciel poznańskiej spółki Mati Real Estate, inwestora projektu.
18 miesięcy przygotowań
Budowa Ławica Shopping Park trwała półtora roku. Za koncepcję i projekt architektoniczny odpowiadało biuro architektoniczne MODO. Komercjalizację prowadziła spółka Scallier, natomiast generalnym wykonawcą była firma JMS z Torunia. Za przygotowanie eventu otwarcia i zapewnienie atrakcji odpowiadała firma Avatarland Sp. z o.o. z Poznania.